Onze antwoorden op de meest gestelde vragen over tweeling zijn.

Tijdens verjaardagen, het stappen, vakanties, feestjes, noem maar op.. We krijgen 9 van de 10 keer tenminste één van “die typische tweeling vragen” gesteld. En daarom wisten we meteen toen we deze blog begonnen: we gaan een blog schrijven over de vragen/opmerkingen die we het meest krijgen!

Het toeval wilde dat we een blog tegen kwamen die dit eigenlijk grotendeels heeft beschreven. Onder het mom van “beter goed gejat dan slecht bedacht” hebben we dan ook besloten om dit (uiteraard met toestemming) met jullie te delen. Met een beetje van ‘Ondertussen’ en een beetje van onszelf hebben we onze FAQ samengesteld.

Jullie mogen uiteraard ook een kijkje nemen op de one and only originele blog die ons geïnspireerd heeft en dat doe je door hier te klikken.

De brandende vragen of de o zo grappige, maar niet echt unieke, opmerkingen die vaak bij mensen op de tong liggen zodra ze een tweeling spotten zijn:

  1. Zijn jullie een tweeling? Eh nee, het ziekenhuis had uitverkoop: twee voor de prijs van een.
  2. Wie van jullie is de oudste? Is het dan écht belangrijk hoeveel minuten ouder de ene is?
  3. Hoe voelt het om tweeling te zijn? Hoe voelt het om eenling te zijn? Precies..
  4. Oh-oh.. double trouble zeker? Wij zeggen liever: twice as nice!
  5. Dragen jullie weleens hetzelfde? Soms
  6. Als ik je schop, voelt je tweeling(zus/broer) dat dan ook? Nee, maar jij zult dan wel een schop voelen van mijn tweelingzus.
  7. Kunnen jullie elkaars gedachten lezen? Nope, geen psychics hier.
  8. Wie is nou wie? Waar een wil is, is een weg. Dus doe je best.. je kunt het!
  9. Hoe hebben je ouders dat voor elkaar gekregen? OMG, daar willen wij écht niet over nadenken.
  10. “De tweeling” gaat ook mee (want we worden vaak niet als individu gezien). True story
  11. Doen jullie alles samen? Nee, we gaan apart naar het toilet.
  12. Hebben jullie wel eens ruzie? Eh ja, zelfs tweelingen hebben een eigen mening.
  13. Waarom matchen jullie namen niet met elkaar? GODZIJDANK. 
  14. Halen jullie vriendjes jullie wel eens door elkaar? Als dat zo was, dan waren het onze vriendjes niet.
  15. Het lijkt me zo leuk om tweeling te zijn! Dat is het ook. So be jealous, be very jealous.

Dit waren de cliché vragen, die we overigens echt niet erg vinden om keer op keer op keer op keer te beantwoorden. Het went. Maar als jullie nog een unieke vraag voor ons hebben, dan mogen die uiteraard gesteld worden!

5 gedachtes over “Onze antwoorden op de meest gestelde vragen over tweeling zijn.

    • Ik ben een drieling.
      Op school heb ik het ook zwaar met docenten.
      Ze houden ons ook in de gaten.
      De pijnlijkste is dat docenten niet weten hoe wij ons voelen als er grapjes worden gemaakt over Siamese tweelingen. Ik voel het omdat ik respect heb voor tweelingen, Siamese tweeling en meerlingen. ondanks dat ik drieling ben. Tweelingen en meerlingen hebben het zwaarder dan eenlingen. Eenlingen houden geen rekening daarmee.
      Over jaloers mensen daar lopen wij ook tegen aan. Waarom moet je jaloers zijn. Weet je dat ik mij rot kan voelen als een van mij drieling of allebei emo zijn.
      Voor mij is het enorm zwaar als ik zie dat er twee
      Huilen. Omdat ik dan van binnen stuk ga en voel wat ze voelen. Daarbij is oog contact al genoeg. Mijn ouders begrijpen ons ook niet.

      Like

  1. Hebben jullie niet last mensen die jaloers zijn?
    Ik heb er namelijk veel last van
    Want ik ben ook een tweeling vooral klasgenoten.

    Hoe was het op school met de docenten?

    Werd jullie wel begrepen door mensen die zelf geen tweeling zijn.

    Like

Plaats een reactie